برگزاری کارگاه آموزشی« مدیریت پذیرش در هتل» در مجتمع آموزشی، رفاهی ملاصدرا
کارگاه آموزشی« مدیریت پذیرش در هتل»با هدف آشنایی فراگیران با به­کارگیری اصول پذیرش در هتل اقامتی (از زمان ورود تا زمان خروج میهمانان) روز پنجشنبه تاریخ 97/5/4 به مدت 8 ساعت در مجتمع آموزشی، رفاهی ملاصدرا برگزار شد.

در این کارگاه تعداد 13نفر از افراد مشغول به فعالیت در بخش پذیرش هتل (فرانت آفیس) در مجتمع ملاصدرا و زائرسرای مرکز قم حضور داشتند و محتوای آموزشی آن توسط آقای علی اقطایی تدریس شد.

 با توجه به وظایف شغلی پذیرشگران اماکن رفاهی کارکنان صدا و سیما که شامل جذب کارکنان و برآورده کردن نیازهای آنها از جمله (نوع اتاق، امکانات اتاق و غیره ) می­باشد، نداشتن دانش و مهارت لازم در تغییرات بوجود آمده از جمله: نگرش، عقیده و فرهنگ میهمانان در ایجاد مشکلاتی نظیر ناتوانی در درک میهمان و نیازهای آنان و نبود خلاقیت در کار می شود. نبود این عوامل باعث دوری میهمانان و جذب نشدن مشتریان جدید می شود. بنابراین آموزش­های ضمن خدمت برای پرسنل بخش پذیرش اقامتگاه­های رفاهی سازمان صداو سیما موجب پذیرش میهمانان در کمترین زمان که شامل کنترل منابع انسانی، بازاریابی و فروش در هتل،کنترل بودجه گذاری به دلیل هزینه­های بالای هتل، رفتار و توانایی سرپرستی پرسنل، آشنایی با نوع میهمانان و توانایی برآورده کردن نیازهای آنان می­شود.          

فراگیران در این کارگاه آموزشی با مباحثی نظیر: تاریخچه هتل­ داری (گذشته، حال، آینده)، وظیفه مدیران و پرسنل در برقراری ارتباط با مشتری و دیگر بخش­ها،  سیستم نرم ­افزاری و سخت ­افزاری در هتل، رزرواسیون، ثبت، تخصیص اتاق و پذیرش، مشتری­ مداری و سرویس­ دهی، رسیدگی به شکایت و بهبود سرویس، بازاریابی در هتل (روش­های فروش بیشتر در هتل)آشنا شدند.

پیوستها

تاریخ انتشار: یکشنبه 7 مرداد 1397