برگزاری کارگاه آموزشی" اصول تولید برنامه های اقتصادی و تبلیغاتی "ویژه تهیه کنندگان، تصویربرداران و تدوینگران در شبکه ایران کالا
کارگاه آموزشی "اصول تولید برنامه های اقتصادی و تبلیغاتی " ازتاریخ96/11/7 تا96/11/11با حضور10 نفر از عوامل برنامه ساز شبکه ایران کالا و با حضور مدرس کارگاه جناب آقای فرشید شب افروزان در سالن جلسات این شبکه برگزار می‏شود.

کارگاه مذکور با هدف ساخت برنامه‏ های تبلیغاتی و برندسازی با توجه به اهداف و رویکرد خاص شبکه ایران کالا و افزایش جذابیت بصری با بکارگیری قواعد زیبایی شناسانه در حوزه تبلیغات وشناخت فناوری ها و سبک های نوین تدوین همگام با سیستم های رسانه ای نوین جهان طراحی شده است.

پس از انجام برنامه ‏ریزی‏های انجام شده و احصاء نیاز آموزشی، محتوای کارگاه توسط اداره کل آموزش طراحی و تدوین شد و مدت زمان در نظر گرفته شده برای کارگاه 40 ساعت می باشد.

طبق طرح محتوایی در این کارگاه: ساختارهای مناسب برنامه های اقتصادی و تبلیغاتی از بعد فنی و چگونگی تدوین، اصول و شیوه نویسندگی مناسب و استاندارد به منظور تولیدات برنامه های اقتصادی و تبلیغاتی با رویکرد نحوه غالب و چارچوب ساختار تولیدی آن، اصول تصویربرداری و تنظیمات صحیح فنی دوربین (لنز، دیافراگم، شاتر و ....) برای ضبط برنامه های اقتصادی و تیزر های تبلیغاتی در محیط های طبیعی و خارج استودیو، نورپردازی با نور طبیعی در محیط های خارج استودیویی برای ضبط برنامه های مذکور، چگونگی استفاده از رنگ های صحیح و مناسب در تولیدات گرافیکی(موشن گرافیک) و ترکیب بکارگیری آنها در تولید اینبرنامه ها، استفاده خلاقانه از موسیقی و صدا در جهت افزایش جاذبه های برنامه های اقتصادی و تبلیغاتی، توانایی استفاده بهینه از قابلیت ها و ظرفیت فضای مجازی و چگونگی حضور مؤثر شبکه ایران کالا در این فضا، شناخت ویژگی ها و مشخصه های لازم برای برنامه ها و تولیدات اقتصادی و تبلیغاتی شبکه ایران کالا جهت انتشار در سایت این شبکه و فضای مجازی با هدف استقبال از سوی مخاطبان، آسیب شناسی تولیدات برنامه های تبلیغی شبکه ایران کالا از نوع تدوین و زیبایی شناسی های صوتی و تصویری به کمک مقایسه تطبیقی نمونه ای از تولیدات شاخص ایران کالا با تولیدات برنامه های تبلیغی فاخر در کانادا و دیگر کشورهای صاحب سبک و ایده در این حوزه، تبیین مختصری از اخلاق حرفه ای و فرهنگ کاری در فضای رسانه ای جدید، نحوه تعامل فردی افراد و نحوه ارتباطات حوزه های مختلف کاری و تیم های تولیدی در شبکه ایران کالا تدریس می شود. 

پیوستها

تاریخ انتشار: شنبه 7 بهمن 1396