برگزاری کارگاه آموزشی " برندینگ " در آمفی تئاتر معاونت صدا
کارگاه آموزشی "برندینگ" به همت آموزش معاونت صدا تاریخ 97/6/21 به مدت 4 ساعت با حضور برخی از برنامه سازان حوزه صدا و مدرس کارگاه جناب آقای دکتر حمید قاسمی برگزار شد.

  با توجه به شبکه ‏های متعدد رادیویی و ماندگاری و حفظ مخاطبین رادیو، برندسازی می ‏تواند راهکاری در این خصوص باشد. نظر به اهمیت برند و برندینگ در دنیای امروز و فعالیت در حوزه برندسازی در همه فعالیت ها که رسانه هم جزیی از آن است ضرورت داشته برنامه سازان با بیان مقوله بیشتر آشنا شوند و گام ‏های موثری را با استفاده از آن داشته باشند.

در یک تعریف کلی می توان گفت: برندسازی فرآیندی منظم برای ایجاد آگاهی و افزایش وفاداری مشتری است و برندینگ استفاده از هر فرصتی است تـــا بگوییم چرا مردم باید یک رسانه یا محصول رسانه ای را نسبت به سایر برندها ترجیح دهند و انتخاب کنند. کمک به انتقال پیام افزایش اعتبار و تائید محصول، متقاعدسازی مشتریان برای تائید برند، وفاداری همه جانبه مشتریان نسبت به برند، برقراری ارتباط مؤثر با مشتریان، شناخت مشتریان نسبت به برند، افزایش نوع، مدت و دفعات مصرف، جذب نسل های جدید و مبارزه با شایعات برخی از دستاوردهایی است که برندینگ رسانه ای دارد.

در این کارگاه مدرس به بحث و بررسی و انجام کارگاهی سرفصل‏های ذیل پرداختند:

-         مفاهیم پایه در برندینگ رسانه ای

-         برخی از دستاوردها و انواع برندینگ با محوریت رسانه

-         ویژگی­ های کمپین برندینگ

-         شرایط موجود فرصت یا تهدید برای برندهای رسانه ای

-         برندینگ در تحولات بازار و اصل ماتیوس و بازاریابی

-         فرمول برندینگ رسانه ای و فرآیند برند‏سازی

-         سه گروه مخاطب برندینگ

-          انواع سبک­ های برندسازی از طریق تبلیغات رسانه ­ای

-         انواع برندینگ رسانه­ ای از نظر ابعاد مورد پوشش

-         برخی از مهم­ترین عوامل اثرگذار بر برندینگ رسانه ­ای

-         برندینگ سازمان رسانه ­ای و برندینگ بخش های بزرگ و نسبتا مستقل

-         برندینگ شبکه­ ای، برنامه ای

-         برندینگ برنامه ­ای

-         برندینگ انسانی

-         برندینگ یک برنامه رادیویی

-         در کانون استراتژی قرار گرفتن

-         شناسایی پرایم تایم ها یا ساعات پیک شبکه

-         انتخاب برندینگ مخاطب خاص یا مخاطب عام

-         ایده پردازی، خلاقیت و نوآوری و کارآفرینی

-         تعیین ارزش های برنامه ای

-         بسیج منابع انسانی

-         بسیج منابع مالی، فیزیکی و اطلاعاتی

-         پویش تبلیغاتی

-         حمایت و پوشش رسانه های مکمل

-         ارزیابی 720 درجه پیوسته

 

پیوستها

تاریخ انتشار: دوشنبه 26 شهریور 1397