برگزاری دوره «کاربرد و نگهداری مرکزتلفن آوا»
دوره کاربرد و نگهداری مرکزتلفن آوا با هدف آشنایی فراگیران با کاربرد استفاده از سیستم مرکز تلفن آوا، نگهداری و عیب یابی آن، درمرکز مازندران در حال برگزاری است.

با توجه به تحولات گسترده در تکنولوژی تلفن و تبدیل این تجهیزات از آنالوگ به شبکهVOIP، که نسبت به شبکه های مخابراتی کنونی دارای قابلیت هایی می باشد، از جمله: کاهش هزینه ها در مکالمات تلفنی، سرعت بالای برقراری ارتباط، نگهداری آسان تر از شبکه و ... می باشد. بنابراین ضروری است که کارشناسان فنی سازمان صدا و سیما با کاربرد و روش های نگهداری از تجهیزات VOIP در حوزه ارتباطات زمینی آشنا شوند.

این دوره آموزشی با شرکت مهندس فنی، کمک مهندس فرستنده، تکنسین فرستنده از تاریخ 13الی 16آبان  به مدت 30ساعت، توسط مدرس دوره خانم مهندس ویدا داودی اجرامی‏شود.

  • فراگیران در این دوره آموزشی با مباحث معرفی محصولات:- مراکز تلفن نسل جدید سری Enterprise (پرظرفیت)- مراکز تلفن نسل جدید سری Office (کم ظرفیت)- تجهیزات TDM- دستگاه PGW2000، راه اندازی و تنظیمات: - ارتباط از طریق صفحه وب - ارتباط از طریق کنسول - ارتباط از طریق TELNET و SSH، تنظیمات پیش نیاز سیستم: - تنظیم نام سیستم - تنظیم تاریخ و ساعت سیستم - تنظیم IP ADDRESS، راه اندازی داخلی ها: - تعریف و تنظیمات اولیه داخلی ها - تنظیمات گروهی داخلی ها - تنظیمات IP PHONES - تنظیمات SOFTPHONES - تنظیمات گذرگاه PGW2000 آنالوگ داخلی FXS - سایر تنظیمات داخلی ها (VOICE MAIL، VIRTUAL FAX، DIALING LIMITS، TEXT MSG، VIDEO CALLS، CODECS و...) ، اتصال و راه اندازی خطوط شهری FXO: - اتصال فیزیکی خطوط شهری به گذرگاه PGW2000 - راه اندازی گذرگاه شهری PGW2000 - تنظیمات گذرگاه شهری PGW2000، اتصال و راه اندازی خطوط E1: - اتصال فیزیکی خطوط E1 به گذرگاه PGW2000 - راه اندازی گذرگاه E1PGW2000 - تنظیمات گذرگاه E1PGW2000، تنظیمات ROUTE ها در سیستم مرکز تلفن: - تنظیمات CALL ROUTE - تنظیمات دسترسی تماس‌های بیرونی ODA ، تنظیمات قابلیت های مرکز تلفن: - تنظیم سرویس توزیع خودکار تماس (ACD) - تنظیم سرویس گویای تعاملی (IVR) - ارتباط دهی مراکز تلفن به یکدیگر از طریق IP TRUNKS - تعریف اعلان های صوتی جدید (VOICE PROMPTS) - تعریف داخلی های مجازی (HOT EXTENSIONS) - تنظیمات شماره گیری سریع (SPEED DIAL) -تنظیمات صف تماس (CALL QUEUE) - تنظیم PICK UP ، تنظیمات سرویس ها: - CALLER ID - CALL WAITING -CALL FORWARDING -CALL TRANSFER- DND -CALL REDIAL ، تنظیمات کاربران: - تعریف کاربر جدید - تعیین سطح دسترسی کاربران - تغییر زبان - تغییر رمز عبور تعریف کاربر جدید،  مدیریت و بررسی CALL RECORD DETAIL در سیستم: - معرفی ساختار مدیریت CDR در سیستم - بررسی و ردیابی تماس از طریق CDR - گزارش‌گیری از CDR، بررسی امکانات مرتبط با پشتیبان گیری: - پشتیبان گیری از میان افزار - شیوه‌ انجام پشتیبان گیری از تنظیمات، CDR، SYSTEM LOG و QUEUE REPORT - مدیریت برنامه‌ریزی پشتیبان گیری دوره‌ای،  مدیریت به‌روزرسانی و اعمال FIX : - معرفی انواع روش‌ها در به‌روزرسانی سیستم - معرفی بخش‌های مختلف به‌روزرسانی - اعمال وصله‌های سیستم - بررسی نسخه مؤلفه‌های سیستم، مدیریت رویدادنگاری‌های سیستم: -مدیریت رویدادنگاری‌ها و گزارشات مؤلفه‌های سیستمی تجهیز (CORE، FAX، و ...) - مدیریت رویدادنگاری‌ها و گزارشات WEB سیستم (اپراتورها، مدیر سیستم و ...)، مشاهده وضعیت سیستم: - بررسی منوی STATISTICS، راه‌اندازی، مدیریت و نگهداری سیستم REDUNDANCY: - معرفی ساختار و نحوه عملکرد سیستم REDUNDANT - راه‌اندازی سیستم پشتیبان - تنظیمات REDUNDANCY در سیستم اصلی و سیستم پشتیبان - تست صحت عملکرد آشنا می‏شوند.
پیوستها

تاریخ انتشار: سه شنبه 16 آبان 1396