(مصاحبه مدیر کل امور اجتماعی ورفاهی با هفته نامه) (مصاحبه مدیر کل امور اجتماعی ورفاهی با هفته نامه )
(مصاحبه مدیر کل امور اجتماعی ورفاهی با هفته نامه )

اواخر بهار امسال مدیر کل رفاه و امور اجتماعی سازمان در گفت و گو با هفته نامه از راه اندازی طرحی با عنوان سیما کارت و توزیع آن میان همکاران خبر داد که خیلی زود به مرحله اجرا رسید. این کارت ها حدود سه ماه است که توزیع شده و تعداد زیادی از همکاران از آن استفاده کرده اند. اکنون برای آگاهی از روند ارائه این خدمات بار دیگر سبحانی مدیر کل رفاه و امور اجتماعی گفت و گو کرده ایم که می‌خوانید:
با وجود تخصیص بن خرید رفاه سازمان که به صورت سه ماهه به همکاران واگذار می‌شود سیما کارت با چه هدفی طراحی و ارائه شده است؟
* این طرح به منظور ایجاد تسهیلات معیشتی بیشتر برای کارکنان که یکی از دغدغه های اصلی رئیس سازمان و معاون منابع مالی و سرمایه انسانی بود ایجاد شد.
*چرا فروشگاه‌های اتکا که مختص نیروهای مسلح کشور است برای این منظور انتخاب شد؟
فروشگاه های اتکا شعبات متعددی درتهران و مراکز استاان‌ها دارد. ضمن اینکه با توجه به سابقه این فروشگاه در ارائه خدمات به نیروهای مسلح کشور، این فروشگاه از زیرساخت‌های فنی لازم برای این امر برخوردار بود از این رو سازمان پس از بررسی های لازم با این شرکت وارد مذاکره شد و طی جلساتی تفاهم نامه‌ای امضا و اجرایی شد. این کارت‌ها امسال در اختیار همکاران رسمی ، پیمانی و بازنشسته در تهران و مراکز استان ها قرار گرفت.
این فروشگاه حتی تقبل کرد برای سه مرکز صداوسیما که در شهر های آبادان، کیش و مهاباد بودند نیز شعبه‌ای در نظر بگیرد.
*چرا برای تقویت تعاونی مصرف سازمان با این فروشگاه قرارداد نبسته اید؟
اول اینکه این فروشگاه ذاتا از نظر حقوقی مستقل از سازمان است. نکته دیگر اینکه تعاونی مصرف سازمان از توانایی مالی لازم برای ارائه تسهیلات مورد نظر در این سطح به همکاران برخوردار نبود. همچنین این فروشگاه فقط برای همکاران تهران قابل دسترسی است و آن هم محدود به جام جم است و در استان ها شعبه ای ندارد. سهام داران تعاونی مصرف سازمان همکاران هستند و ما آمادگی داریم در صورت تمایل مسئولان فروشگاه از آن نیز حمایت کنیم. اهتمام مدیریت جدید شرکت تعاونی نیز بر احیا و تقویت فروشگاه است که امیدواریم نتیجه بخش باشد. اگر سهام داران نیز بار دیگر به این فروشگاه اعتماد کنند و به خریداری اجناسشان از آن روی آورند این توفیق حاصل می شود.
*با توجه به اینکه اغلب فروشگاه‌های زنجیره ای در حال حاضر برای جلب مشتری تخفیف های قابل ملاحظه‌ای به مشتریان می‌دهند وجه تمایز تسهیلات این کارت با چنین تخفیف هایی چیست؟
اول اینکه فروشگاه اتکا از تمام زیر ساخت های فنی لازم برخوردار بود و گستردگی آن تمام کشور را فرا می‌گرفت. در خصوص قیمت اجناس نیز ما پیش از آنکه با این فروشگاه وارد قرار داد شویم تمام فروشگاه ها را به طور جامع بررسی کردیم.
همچانکه قبلا نیز اعلام شده در این طرح همکاران به طور ماهانه می‌توانند تا سقف 500 هزار تومان از فروشگاه‌های اتکا خرید کنند و از تخفیف ویژه این فروشگاه که برای اقلام سوپری 30 درصد و برای کالاهای اساسی نظیر اقلام پروتئینی،برنج، لبنیات، قندو شکر و روغن 20 درصد است استفاده کنند. این مبلغ یا به طور نقدی و یا از حقوق ماه بعد کارمند کسر می‌شود که بنا به انتخاب همکاران خواهد بود. وجه تمایزاین تخفیف ها با دیگر فروشگاهها این است که در هیچ یک از فروشگاهای زنجیره ای دیگر، تخفیف زیادی برای کالاهای اساسی نظیر اقلام پروتئینی و کالاهایی با برندهای شاخص ارائه نمی‌شود و تخفیف فقط به بخشی از اقلام سلولزی و بهداشتی و یا کالاهایی که تاریخ انقضایشان نزدیک است تعلق می‌گیرد.البته چنین تخفیف هایی درفروشگاه اتکا نیز وجود دارد.

*آیا توزیع کارت ها به اتمام رسیده است؟

حدود33هزار کارت به کمک همکارانمان در حوزه انفورماتیک معاونت منابع مالی و سرمایه انسانی برای همکاران رسمی ، پیمانی و بازنشستگان سازمان صادر شد که توزیع آن در سطح تهران و مراکز استان ها کمی زمان‌بر بود. همکاران ما در واحد فنآوری و اطلاعات معاونت منابع مالی و سرمایه انسانی یک ماه به طور شبانه روزی تلاش کردند تا حدود 33 هزار کارت را برای همکارن در تهران و مراکز استان ها به طور منظم و به تفکیک محل خدمت و ارسال کنند. تمام زیرساخت های فنی به کمک این دوستان به انجام رسید و هنوز نیز تلاش همکاران برای پاسخگویی به نیاز همکاران در این زمینه ادامه دارد چون شرکت ایز ایران برای اولین بار به سازمانی خارج از نیروهای مسلح خدمات می داد در مراحل اول کمی کار مشکل داشت که به مرور و با کمک همکارانمان در این واحد رفع شد.برخی بازنشستگان هنوز نیز برای دریافت کارتشان مراجعه نکرده اند که از همین فرصت استفاده و اعلام می‌کنم برای پیشگیری از مشکلات احتمالی برای کارت همکاران، کارت هایی که پس از مدتی در امور اداری بخش ها مانده باشد و کسی برای دریافت آن مراجعه نکرده باشند ابطال می‌شوند. از این رو خواهشمندیم همکاران هر چه زودتر برای دریافت سیماکارتشان به امور اداری مربوطه مراجعه کنند. اگر هم احیانا کارت همکاری در این امور نبود مراتب را اعلام کنند تا در سریع ترین زمان پیگیری شود. 

آیا امکان اینکه اعتبار خرید از فروشگاه اتکا در بن کارت های پیشین همکاران ایجاد شود نبود؟
این کارت ها متعلق به بانک ملت است و در واقع یک عابربانک است ولی کارت‌های اتکا با همکاری شرکت ایز ایران و صادر شده و متعلق به فروشگاه اتکا است.
ما در مرحله اول کار خرید اقلام سوپری را فعال کردیم و به امید خدا قابلیت های دیگری نیز بعدا به ان افزوده خواهد شد. تلاش می‌کنیم با همکاری این فروشگاه امکان خرید اقساطی همکاران را تا سقف ده میلیون تومان فراهم کنیم. البته به همکاران توصیه می کنیم برای خرید اقلامی که فروشگاه اتکا برای همه خریداران تخفیف قائل شده از این کارت استفاده نکنند و اعتبارشان رابرای خرید اقلامی که تخفیف ندارند حفظ کنند تا بهتر از این تسهیلات بهره مند شوند.
در تهران حدود 11فروشگاه از فروشگاه های اتکا به سامانه سیما کارت متصل اند که 6 فروشگاه دیگر در آینده ای نزدیک به این تعداد اضافه خواهد شد. در مراکز استان ها نیز یکی از فروشگاه اتکای موجود به این سامانه مجهز شده است. جدول فروشگاه ها در تهران و مراکز استان در سایت اطلاع رسانی و خدمات الکترونیک معاونت منابع مالی و سرمایه انسانی منتشر شده است.همچنین همکاران می توانند برای اطلاعات بیشتر با مرکز پشتیبانی و خدمات تخصصی به شماره 75405 تماس بگیرند. همچنین کسانی که کارتشان مفقود شده می توانند با تماس با این شماره برای پیشگیری از سوئ استفاده از کارتشان آن را باطل کنند ، کد رهگیری بگیرند و یا با مراجعه به یکی از نمایندگی های شرکت ایزایران مستقر درفروشگاه اتکا و ارائه کارت شناسایی معتبر کد رهگیری بگیرند و برای اخذ کارت جدید اقدام کنند.
همچنین همکاران از طریق همین نمایندگی‌ها و تماس با شماره اعلام شده می‌توانند از میزان اعتبار باقی مانده و تخفیف های آن مطلع شوند.

 

پیوستها

تاریخ انتشار: یکشنبه 26 شهریور 1396