محققان و متخصصان تغذیه توصیه می كنند كه با خوردن میوه و سبزی خود را در مقابل آرتروز محافظت كنید .
به گزارش ایسنا نوشیدن یك لیوان آب پرتقال در روز می تواند آرتروز را از شما دور كند. تحقیقات نشان می دهد كه نوع خاصی كاروتن تركیبی كه غالبا در برخی میوه ها و سبزی ها یافت می شود می تواند عامل این مساله باشد.
یافته های قبلی دانشمندان نشان داده بود كه كاروتن ـ ماده زرد و نارنجی رنگ میوه ها و سبزی ها می تواند با اثرات آنتی اكسیدان خود التهاب را كاهش دهد.
تحقیقات نشان می دهد : افرادی كه بیشترین مصرف بتاـ كریپتوزانتین و زیگزانتین ـ را داشتند حدود نصف دیگران در خطر ابتلا به التهاب مفصلی بودند. محققان می گویند این اطلاعات ثابت كرد كه برخی آنتی اكسیدان های غذایی مانند كاروتن های بتا كریپتوزانتین و می توانند افراد را در مقابل آرتروز محافظت كنند . C زیگزانتین و همچنین ویتامین